Propratno pismo

Šta je motivaciono, a šta propratno pismo?

U poslednje vreme, sve češće se javlja potreba za pisanjem dodatnih tekstova uz radnu biografiju, kako bi poslodavci imali širu sliku o nama, umesto samih šturih informacija koje mogu pronaći u CV-u. Ti tekstovi su propratno i motivaciono pismo.

Razlika između motivacionog i propratnog pisma je veoma mala, te ćemo u ovim redovima pokušati da je objasnimo.

Propratno pismo

Propratno pismo je sada postalo podrazumevani deo prijave na konkurs za posao i njegov cilj jeste da prati informacije koje ste naveli u CV-u. To je prateći dokument koji ima zadatak da dodatno objasni informacije iz radne biografije, te je neophodno u njemu važne stavke malo opširnije predstaviti, kako bi to i inače učinili na razgovoru za posao.

Ono se šalje onda kada je radno mesto za koje konkurišete već slobodno, a njegovu obaveznost u konkursima za posao poslodavci obično i naglase. Propratno pismo je poželjno slati čak i onda kada poslodavci to striktno ne zahtevaju. Ovo je pravo mesto u kom možete predstaviti ono što ste u CV-u zbog nedostatka prostora propustili, kao i da naznačite za koje radno mesto konkurišete.

Motivaciono pismo

Motivaciono pismo, pak, ima za zadatak da poslodavca ubedi da ste upravo vi prava osoba za mesto koje je upražnjeno.

Za razliku od propatnog pisma koje je formalno, motivaciono pismo je pismo lične prirode gde imate prostora da predstavite svoju motivaciju za rad, prikažete koliko ste spremni na odricanja, izazove i sve ono što prati promenu radnog mesta, kao i da poslodavcu predočite svoje ciljeve, stavove i planove za naredni period.

Propratno pismo se šalje uz radnu biografiju onda kada niste u potpunosti sigurni da je radno mesto u određenoj kompaniji slobodno, ali i pored toga želite da izrazite svoju zainteresovanost i spremnost za saradnju u određenom timu. Poslodavci često to veoma cene.

Ova vrsta dokumenta je u poslednje vreme postala nezaobilazni deo i u prijavama na fakultete, seminare, stipendije…

U navedenom tipu pismu imate slobodu da neskromno iskažete koliko ste kompetentni i odgovarajući za traženu poziciju, uvek s ciljem da svoje kvalitete uskladite sa onim što željena kompanija generalno očekuje od svojih zaposlenih. Važno je da sve informacije koje u njemu navedete budu takve, da potencijalni poslodavac obrati pažnju na vašu prijavu i pomisli da ste upravo vi najbolji kandidat koji bi mogao ispuniti njihove zahteve i opravdati poverenje.

I jedan i drugi tip pisma o kojima smo u ovom tekstu govorili trebalo bi da ispune određene zahteve po pitanju forme. Ovi dokumenti ne bi trebalo da budu duži od jedne A4 stranice. Poslodavci obično imaju mnogo ovakvih pisama u rukama, te je svima u interesu da tekst bude koncizan i konkretan, bez irelevantnih informacija. Poželjno je da je pismo organizovano u tri paragrafa – uvod, razrada i zaključak, s obaveznim obraćanjem na početku pisma, i pozdravom na njegovom kraju.

Pismo treba da sadrži vaše podatke i podatke institucije kojoj želite da se obratite. Kada šaljete ovo pismo, dobro je da bude naslovljeno na određenu osobu, te se uvek potrudite da na neki način saznate ime ljudi koji su na određenoj poziciji u kompaniji. Uvek naknadno proverite tekst, jer je veoma važno da nema slovnih i gramatičkih grešaka.

Uvek imajte na umu sve svoje kvalitete i ne stidite se da ih predstavite drugima.

Dubravka Karadarević

Dubravka Karadarević

Dubravka Karadarević je diplomirani filolog za srpski jezik i master profesor srpskog jezika i književnosti. Od kada je završila osnovne studije, bavi se lekturom i korekturom. Zainteresovana je za pisanje i usvajanje novih stručnih znanja, a pouzdanost, upornost i predusretljivost su osobine koje je određuju. Životni moto joj je da se trudom i voljom sve može postići i da se snovi ostvaruju ako se čvrsto veruje u njih.

Dodaj komentar

Zaštita: *

Kontakti

Za svaku dodatnu informaciju oko procene prevoda, roka i cene:

Prevodilačka agencija Libra

Telefon: 065 36 70 320

Mejl: prevodiocibg@gmail.com.

Sarađujmo uz našu email listu:

Prijava

Nastavimo druženje na Fejsbuku:

Da li smo opravdali vašu pažnju?

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.