Izrada internet prodavnice – detaljan rečnik termina

Online prodaja već nekoliko godina uzima maha kako nad ex Yu govornim područjem, tako i nad Srbijom. I taj trend se nastavlja. Dok jedni prodaju samo u svojum radnjama, drugi prodaju preko Fejsbuka, a treći koriste napredne SEO tehnike u kojima je web, online ili internet prodavnica centralni entitet u prodajnoj strategiji.

Bilo da je u pitanju izrada internet prodavnice, kreiranje ili prevod sadržaja, usaglašavanje prevoda za interfejs, imali smo uvek polemike oko aktuelne terminologije. Zato smo odlučili da napravimo ovaj mini rečnik i objasnimo najbitniju terminologiju ako želite da se otisnete u avanturu zvanu online prodaja.

Opšti pojmovi internet prodaje

Krenućemo sa najčešće korišćenim terminima iz online prodaje:

eCommerce vs Commerce

eCommerce je skraćenica od reči „Elektronska trgovina“. A sama reč „Commerce“ (trgovina) je opšteg karaktera koja uglavnom opisuje transakcije i interakcije iz više kanala kako onlajn tako i oflajn.

Business to Business (B2B)

Model poslovanja gde kompanija prodaje svoje proizvode ili usluge drugoj kompaniji, a ne fizičkom licu.

Business to Consumer (B2C)

Model poslovanja gde kompanija svoje proizvode prodaje direktno potrošačima.

Business to Business to Consumer (B2B2C)

Model poslovanja kada B2B kompanije prave digitalne strategije i ulaze direktno u posao za koji postoji poznata ugovorna obaveza sa potrošačima, i ide se direktno na prodaju samim potrošačima.

Bricks and Mortar

Posao koji se obavlja u radnji na jednoj lokaciji ili više lokacija (fizički), gde se roba može kupiti.

Wholesaler

Osoba ili kompanija koja kupuje robu u velikim količinama od različitih proizvođača sa namerom da ih proda preprodavcima koji ih zatim prodaju direktno potrošaču. Distributeri i veletrgovci obično rade zajedno kao partneri u trgovačkom lancu.

Manufacturer

Osoba ili kompanija koja proizvodi robu za prodaju.

Customer Lifetime Value (CLV) or Lifetime Value of a Customer (LTV)

Predviđanje budućeg prihoda, neto profita i vrednosti koju će potrošač doneti prodavcu u toku ukupnog perioda trgovanja sa njim. U praksi je dosta teško definisati ovu vrednost, a zavisi od mnogih faktora kao što je izbor niše, potrošnost proizvoda, nadogradnja i slično.

Conversion Rate

Jedan od parametara u nizu mera koja ocenjuje stanje vašeg eCommerce poslovanja. Računa se deljenjem broja ljudi koji kompletiraju određenu akciju/kupovinu sa brojem posetilaca na određenoj stranici.

Conversion Rate Optimization (CRO)

Proces poboljšanja korisničkog iskustva veb stranice sa ciljem povećanja konverzije, tj. procenta posetilaca koji se pretvaraju u kupce.

Revenue Optimization

Celoviti pristup razvoju eCommerce-a. Reč je o modelu ponašanja potrošača, tehničkoj implementaciji, primenjenoj statistici, veb analizi i što je najvažnije posvećenosti stalnom usavršavanju kroz ciklus testiranja i učenja. To zahteva interesovanje i kostnatno indentifikovanje novih mogućnosti za poboljšanje, razvijanje hipoteza i testiranja rešenja.

Landing Page Optimization

Proces kreiranja, praćenja i poboljšavanja veb stranice vašeg veb sajta da bi se maksimalno povećao broj konverzija (željena aktivnost krajnjeg korisnika)

Buyer Personas

Buyer persona je tipičan predstavnik vašeg zamišljenog idealnog potrošača koji je napravljen na osnovu istraživanja i dobijenih podataka. Da li znate tipične persone koji kupuju na vašem sajtu?

Customer Segmentation

Ciljanje na najprofitabilnije korisnike i one sa najvećim potencijalom za ostvarivanje profita. One mogu predstavljati stalne kupce, visoku prosečnu vrednst porudžbine, kupce koji ostavljaju komentare, posebni kupci (tl. kupci koji odgovaraju na posebne ponude i promocije).

A/B Testing (aka Split Testing)

A/B Testing razdvaja saobraćaj na dve različite lokacije na sajtu. Ovo omogućuje prodavcima da testiraju kako specifične promene na sajtu utiču na ponašanje kupaca nezavisno od stvari koje takođe mogu uticati na aktivnosti kupaca kao što su promocije i slično.

Shopping Cart Abandonment

Ovaj termin se odnosi na potrošače koji nakon što pretraže sajt, dodaju proizvod u svoju korpu za kupovinu, a prilikom napuštanja sajta trgovca ne kompletiraju trgovinu.

Growth Hacking

Ključne reči i strategija u kojima pojedinci koriste svoju kreativnost, analitičko razmišljanje i društvene pokazatelje da bi prodali proizvode, bolje ih izreklamirali i razvili, sa niskim troškovima i inovativnim alternativama tradiconalnom trgovanju.

Merchandising Optimization

Sposobnost sortiranja i grupisanja proizvoda na stranici sa kategorijama.

Customer Retention

Strategije koje ohrabruju kupce da se stalno vraćaju u vašu prodavnicu da bi kupili još više robe a da pritom imaju pozitivna, lična i zabavna iskustva pri kupovini.

Black Friday

Dan koiji prati Dan Zahvalnosti u Sjedinjenim Američkim Državama i tradicionalno otvara sezonu praznične kupovine. Trgovci  obično nude promocije i velika sniženja na sve proizvode u njihovim radnjama (kako onlajn tako i oflajn). Većina fizičkih trgovaca takođe ranije otvara svoje radnje kako bi podstakla ranu šoping groznicu.

Cyber Monday

Cyber Mondey je termin koji se koristi da se opiše ponedeljak nakon crnog petka (Black Fridey). Pošto je Black Friday tradicionalno poznat po sniženjima i promocijama u radnji, Cyber Mondey je napravljen kako bi ohrabrio kupce da kupuju onlajn. Međutim trgovci imaju prednost tokom celog vikenda, zato što njihove promocije počinju (kako onlajn tako i oflajn) u Black Friday pa sve do Cyber Monday.

Green Monday

Termin koji je uveo eBay 2007. godine da bi opisao svoj najbolji dan za prodaju u decembru mesecu. On se obično pada drugog ponedeljka u mesecu decembru.

Free Shipping Day

Jednodnevni događaj koji se pada trećeg ponedeljka u decembru. Na ovaj dan, trgovci i prodavci nude besplatnu isporuku proizvoda na zalihama koja garantuje dostavu te narudžbine do Badnje Večeri (po Gregorijanskom kalendaru).

Super Saturday

Poslednja subota pre Božića. Predstavlja glavni izvor prihoda za maloprodaju, jer se pada poslednjeg vikenda pre Božića. Takođe označava kraj šoping sezone za koju većina potrošača veruje da počinje u Black Friday. Super Suterday, kako samo ime kaže, nudi potrošačima veliku jednodnevnu prodaju u cilju da akumulira više prihoda tokom praznične sezone.

Sit-Back Shopping

Takođe poznata i kao Sofa Shopping (kupovina iz fotelje), a odnosi se na potrošače koji kupuju onlajn preko laptopa, mobilnog telefona ili tablet uređaja dok sede na kauču ili leže u krevetu, u toku kasnih večernjih sati, obično između 8 i 12 časova uveče.

Showrooming

Način kupovine tako što kupci odlaze u prave prodavnice (fizičke) da bi videli proizvod ali umesto da ga kupe u tim prodavnicama, kupuju ga onlajn. Kupci to rade kako bi bili u mogućnosti da vide i opipaju proizvod pre nego što ga kupe a onda ga kupuju onlajn po boljoj ceni.

Monitor Shopping

Monitor Shopping je sinonim za termin „window shopping“ (izlog u prodavnici). Potrošači danas koriste svoje kompjutere i mobilne telefone da bi surfovali internetom i gledali proizvode isto kao što bi otišli u tržne centre i gledali u izloge, samo što sada to uključuje pretraživanje različitih onlajn prodavnica, a da nemorate ništa kupiti.

Social Commerce

Korišćenje društvenih mreža i društvene interakcije (na primer Facebook, Twitter, Pinterest i tako dalje) da bi se ohrabrili potrošači da kupuju proizvode i usluge onlajn putem.

Ovaj izraz je uveo Yahoo 2005. godine, ali ga je kasnije Dejvid Beisel razvio i objasnio: ako vam prijatelj ili poznanik preporuči da kupite proizvod ili uslugu, verovatrno ćete to i kupiti.

SOFTVER I TEHNOLOGIJA

Infrastructure

Umreženost hardverskih i softverskih sistema koja podržava vaš eCommerc ekosistem. Ovo može uključivati vaše servere, ono što radite na vašem hardveru, konfiguraciju i bezbednost tih elemenata i sigurnu dostupnost i pristup mreži.

Systems Integration

Automatizovanje poslovnih procesa i sinhronizovanje trgovačke eCommerce platforme sa drugim poslovnim sistemima kao što je ERP sistem, sfotverski programi za upravljanje računima i sredstvima trgovine.

Enterprise Resource Planning (ERP) Software

Integrisani softver za upravljanje poslovanjem koji pomaže organizacijama da automatizuju procese koji su vezani za proizvodno planiranje, proizvodnju, marketing i prodaju, upravljanje sredstvima trgovine, finansijama, isporukama i ljudskim resursima.

Point of Sale (POS) System

Vreme i mesto gde je maloprodajna transakcija obavljena. Tradicionalno se koriste kase, kao i čitači debitnih/kreditnih kartica. Međutim moderni POS sistemi mogu ponuditi trgovcima mnogo složenije funkcije kao što su upravljanje sredstvima, CRM-om, finansijama, skladištenjem robe itd.

Warehouse Management System (WMS)

Softverska aplikacija koja podržava svakodnevne operacije koje se obavljaju u skladištima (magacinima). Ona kontroliše kretanje i skladištenje robe i obrađuje povezane transakcije koje mogu da uključuju prijem, praćenje stanja zaliha, odabir, pakovanje i isporuku.

Inventory Management Software

Softverska aplikacija koja prati količinu zaliha, porudžbine, prodaju i isporuke. Takođe se može koristiti u B2B proizvodnji za kreiranje radnih naloga, popisa materijala i drugih dokumenata povezanih sa proizvodnjom.

3rd Party Logistics (3PL)

Firma koja svojim korisnicima pruža usluge upravljnja lancima snabdevanja kao i logističku podršku.

NetSuite

Sveobuhvatna mreža zasnovana na ERP rešenju koja pomaže da se upravlja poslovnim operacijama, finansijama, eCommerce-om i potrošačkim servisom.

Web Hosting

Servis koji pruža mogućnost pojednicima ili kompanijama da njihove veb stranice budu dostupne na internetu. Web host obezbeđuje server ili prostor na serveru kojeg vlasnici web prodavnica poseduju ili iznajmljuju na korišćenje. Mi predlažemo Ninet VPS servere.

Information Architecture

Zadatak informacione arhitekture je da kategorizuje i struktuira informacije kao što su sistemi za označavanje (mapiranje), sistemi za navigaciju i sitemi za pretraživanje.

Software License

Dogovor ili ugovor kojim se određuje  upotreba i/ili redistribucija softvera. Licence (dozvole) mogu biti privatne ili besplatne i open source (Termin koji označava softver čiji je originalni izvorni kod dostupan za javnost, i može biti modifikovan i promenjen i/ili redistribuiran).

Software as a Service (SaaS)

Softver ili aplikacije koje su hostovane (postavljene na glavnom serveru) od strane prodavca i stavlja se na raspolaganje kada uputite zahtev preko cloud-a (Cloud može predstavlja skup velikog broja povezanih računara sa svim resursima koji se, zahvaljujući inteligentnom upravljačkom softveru, vide kao jedan „veliki“ virtuelni računar)

Open Source

Termin koji označava softver čiji je originalni izvorni kod dostupan za javnost, i može biti modifikovan i promenjen i/ili redistribuiran.

Magento

eCommerce platforma otvorenog koda koja omogućava trgovcima i programerima da kreiraju fleksibilne eCommerce veb sajtove. Prilagođavanje i funkcionalnost Magenta može se dodatno proširiti kroz Magento Connect – velika ekstenzija za proširivanje. Magento podržava globalna zajednica čiji članovi strastveno, neprekidno dele, poboljšavaju i uče o platformi, podižući Magento na više nivoe a samim tim i Magento napreduje.

Shopify

eCommerce platforma zasnovana na SaaS-u (pogledati prethodna objašnjenja) koja trgovinu čini boljom za sve učesnike. Trgovci, kako veliki tako i mali koriste Shopify kako bi upravljali svakim aspektom svog poslovanja od proizvoda do porudžbine, onlajn prodaje, do maloprodajnih objekata. Od šablona koji su prilagođeni kupcu do novih dizajna, Shopify može lako pretvoriti vašu viziju u stvarnost i pomoći eCommerce poslovanju da se razvije u kratkom vremenskom periodu.

Payment Processor

Kompanija, tj. banka ili druga finansijska institucija koja je kao treće lice imenovana od strane trgovca da upravlja transakcijama uz pomoć kreditnih kartica i drugih načina plaćanja na zahtev trgovca.

Payment Gateway

Onlajn ekvivalent kasama, koji spaja veb sajtove sa vlasnicima kreditnih kartica tako da se onlajn transaskcije uz pomoć kreditne kartice mogu kompletirati u realnom vremenu.

Merchant Account

U suštini, bankovni račun koji se koristi za čuvanje novčanih sredstava, dobijenih kupovinom preko kreditne kartice. Vlasnici prodavnica moraju podneti zahtev za otvaranje trgovačkog računa.

Manual Payment Systems

Dozvoljava trgovcima da prihvate manuelne oblike plaćanja na primer: naručivanje robe i plaćanje iste  preko pošte, elektronski prenos novca sa jednog bankovnog računa na drugi i plaćanje pouzećem (Cash on Delivery – COD).

PROCESI I ALATI TOKOM RAZVOJA WEB PRODAVNICE

Procesi dok traje izrada internet prodavnice su:

Implementation

Proces izrade sajta počev od skica i rad na svim potrebnim zadacima pre nego što se saj pusti u rad. Ovo uključuje sve od postavljanja vaše eCommerce platforme preko stavljanja vaše instalacije na server i obezbeđivanja njegove odgovarajuće konfiguracije, do podešavanja i dopunjavanja sajta ako je potrebno i provera da se uverili da je vaš sajt ispravno indeksiran na pretraživačima.

Skinning

Proces koji se javlja nakon što je dizajniranje veb stranice završeno. Front-End programer će preuzeti dizajnerske datoteke i urediće elemente koristeći HTML, CSS i javascript za interakcije.

Development

Prilagođavanje i razvoj veb stranica. Od dodavanja modula za različite funkcije na sajtu, do kreiranja teme za sajt, development (razvoj) je termin koji je vezan za konfiguraciju, prilagođavanje i menjanje arhitekture sajta kako bi se on prilagodio potrebama trgovca i ciljevima prodaje.

Code Freeze

Vremenski period koji označava da na vašoj veb stranici u tom periodu nema velikih promena.

Java Script

Programski jezik koji može biti interpretiran (pročitan) od strane veb brouzera (izvršava se u programu kojim surfate: Hrom, Mozila, Opera, Internet Explorer) koji omogućuje manipulaciju elemenata koji se nalaze na pretraživačkom prozoru. Ovo se može koristiti za postizanje efekata kao što su modalni prozori, padajući menii, kao i predstavljanje komplikovanijih operacija kao što je postavljanje zahteva serveru bez osveživanja stranice.

PHP

Server-side ili back-end, programski jezik koji je ujedno moćan i lak za upotrebu na vebu. To je jedan od najpopularnijih jezika koji se koristi za veb programiranje i koristi se za kreiranje mnogih moćnih radnih okruženja (frameworks) uključujući Magento

XML

Jezik za obeležavanje koji se uglavnom koristi da definiše konfiguraciju na način na koji se aplikacija može jednostavno pročitati.

HTML

Skraćenica od  Hypertext Markup Language, i predstavlja skup simbola ili kodova za obeležavanje koji govore pretraživaču kako da definiše izgled i stil elemenata kao što su font, boja, grafika, i hiperlinkove.

CSS

Skraćenica za Cascading style sheets jezik formatiranja pomoću kojeg se definiše izgled elemenata veb stranice kao što su veličina simbola, stil, boja, širina, visina granice i poravnanje itd.

CSV File

CSV je tekstualna datoteka pomoću koje se na jednostavan način mogu poslati i primiti podaci koji se mogu lako pročitati i postprocesirati.

Front-end Developer

Pojedinci koji dizajniraju i koriste HTML, CSS i Javascript, da bi kreirali funkcionalna i intuitivna korisnička iskustva na vebu.

Integration Developer

Pojedinac koji ima za cilj da postigne autonomnu sinhronizaciju podataka između dve tačke, u našem slučaju između Magenta i ERP (videti prethodna objašnjenja) sistema klijenta. To služi da bi se obezbedilo da se podaci o proizvodu / narudžbini međusobno sinhronizuju između dva sistema.

Certified Magento Developer

Osoba koja je završila i položila ispit za Magento programera i koja može vešto koristiti sve poslovne procese koje omogućuje Magento, kao što su: struktura kataloga, indeksi, promocije, logika generisanja cena, arhitektura checkout-a (odjavljivanje), metode plaćanja/isporuke, postupak prodaje/naručivanja, kontrolu mreže i njenu funkcionalnost, API, vedžete i tako dalje. Sertifikovani Magento programeri su u stanju da donose odluke o dizajnu na nivou izvornog koda što uključuje kako da razrade datoteke sa podacima, korake uvoza, verifikaciju podataka itd.

Certified Magento Developer Plus

Osoba koja je završila i položila drugi nivo ispita za Magento programera. Magento Plus sertifikovani programer poseduje ekspertizu za Magento Enterprise i razume detalje njegove strukture.

Certified Magento Front End Developer

Osoba koja je završila i položila Magento Front End Developer ispit i pokazuje da razume sve komponente vezane za Magento i može da modifikuje korisnički interfejs u skladu sa najboljim praksama.

Certified Magento Solutions Specialist (MCSS)

Osoba koja je završila i položila Magento Solution Specialist ispit i pokazuje da razume funkcionalnost Magenta prema ciljevima eCommerce biznisa u skladu sa najboljim praksama.

Project Manager (PM)

Tehnički menadžer ili menadžer koji upravlja nalozima i ima direktan kontakt sa potrošačima i upravlja projektom isporuke i svih tekućih operacija.

Project Management Professional Certification (PMP)

Potvrda koja predstavlja najvažniji sertifikat za rukovodioce projekta. Ovaj sertifikat znači da osoba koja ima ulogu menadžera projekta ima kompetencije da vodi i upravlja projektima

Parent Product

To je osnovni proizvod koji može imati više različitih opcija. Na primer, proizvod koji može imati više veličina ili različitih boja.

Child Product

Child product  se takođe naziva i  jednostavan proizvod (simple product). Child product je izveden od parent product-a i ima specifične karakteristike u odnosu na parent product. Na primer, ako imate proizvod kao što je majica, u različitim veličinama, onda su tri jednostavna proizvoda (child product):  S majica (mala), M majica (srednje veličine) i L majica (velika).

Bundled Products

Kada imate više od jednog proizvoda zajedno (paket proizvoda), koje morate sve zajedno kupiti. Kombinovani proizvodi mogu imati mnogo proizvoda zajedno, i prema tome sastoje se od mnogo pojedinačnih proizvoda. Prema tome, kada dodate takav proizvod u vašu korpu, vi ustvari dodajete glavni proizvod i druge proizvode uz glavni proizvod.

Group Products

Slično bundled proizvodima i Group Products su takođe grupisni proizvodi. Međutim takvi proizvodi se jedino mogu sastojati od simple product-a. Uz grupisani proizvod kupac  može odabrati koji dodatni jednostavni proizvod želi da kupi (child product).

On-site Search

Traka za pretragu i obično se nalazi u gornjem desnom uglu veb stranice. Obično je drugi najposećeniji element bilo koje veb stranice.

Filtered Navigation

Stranica sa listom kategorija koje su filtrirane po određenim atributima, obično po ceni ili brendu. Tako da  će se prikazati samo proizvodi brenda koji je štikliran.

Wishlists

Lista predmeta koju kupci mogu sami da kreiraju u onlajn prodavnici, gde dodaju proizvode koje će kupiti ili žele da kupe. To može biti referenca za buduće kupovine.

Gift Registry

To je posebna vrsta liste željenih predmeta (wishlist), gde kupci sami kreiraju listu proizvoda koje bi voleli da prime kao poklon od porodice i prijatelja.

Magento Connect

Magentova onlajn prodavcnica ekstenzija /nadogradnji, gde trgovci mogu pronaći ekstenzije za nadogradnju i poboljšanje svoje onlajn prodavnica. To je najveća prodajna eCommerc apliakcija na svetu. Sastoji se od preko 5000 ekstenzija kako onih koje se kupuju tako i onih besplatnih koji pomažu u proširavanju Magento platforme.

Extension (Magento)

Grupa podataka koja može prilagoditi, proširiti i poboljšati  osnovnu funkcionalnost Magento platforme. Konkretno, ekstenzije mogu poboljšati iskustvo klijenata, integrirati vašu onlajn prodavnicu u druge aplikacije i pomoći u vođenju vašeg poslovanja koje će na kraju imati za cilj veću prodaju.

App (Shopify)

Plugin koji se može instalirati (besplatno ili uz naknadu) i koji omogućava nove funkcije ili usluge, za vašu Shopify prodavnicu.

GiveX

Provajder poklon kartica koji izdaje i prihvata poklon kartice.

DIZAJN I KORISNIČKO ISKUSTVO

Conversion Centric Design

To je in-house (unutrašnja) logika koja pokreće sve naše eCommerce.  Počinje sa dizajnom korisničkog centra i nudi najlakše intuitivno i korisno iskustvo u kupovini. Zatim se razvija uz provere ispravnosti  od strane našeg odeljenja za maloprodajnu strategiju koja se fokusira na povećanje predmeta trgovanja i takođe brisanje bilo kakvih potencijalnih barijera za kupovinu. Rezultat je odličan zadivljujući dizajn.

User Experience (UX)

User Experience (korisničko iskustvo) ili UX odnosi se na to kako se osoba oseća dok radi sa veb sajtom, aplikacijama, uređajem ili drugim računarskim sistemima. Ovako prikupljena zapažanja, o sadržaju, dizajnu i funkcionalnosti sajta, nam daju ukupnu sliku o upotrebljivosti sajta.

User Interface (UI)

User interface (korisnički interfejs) ili UI odnosi se način na koji korisnici obavljaju određene zadatke na veb sajtu, aplikaciji, uređaju ili drugom računarskom sistemu. Ovo može uključivati, dugmiće, polja, ikonice, akordijane, tabove, liste, menije ili bilo koji drugi element sa kojim se korisnici susreću. Korisnički interfejs ima veliki uticaj na korisničko iskustvo.

Web Designer

Osoba koja planira oblik i radove na sajtu pre nego što sajt počne sa radom. Ona je odgovorna samo za kreiranje dizajna koji je estetski prijatan ciljanom tržištu, ali još važnije je da je sajt funkcionalan i jednostavan za korišćenje.

Mobile Websites

Detektuje korisnika koji posećuje veb sajt na mobilnom uređaju i preusmerava ga na drugu verziju (unapređenu) sajta ili aktivira prilagođenu rezoluciju sajta. Često se koristi nešto drugačiji URL – kao na primer m.yoursite.com ili mobile.yoursite.com. Obično kada se otkrije korisnički uređaj automatski se preusmeri il se se korisniku ponudi mogućnost prebacivanja na mobilnu verziju.

Responsive Design

Responsive design predstavlja metod izrade sajta koji se prilagođava i razvija onako kako se razvija i pretraživač. Za razliku od  mobile websites (pogledati prethodno objašnjenje) koji detektuje uređaj, responsive detektuje dimenzije i menja veličinu elemenata prilagođavajući ih i optimizirajući ih za korisnika. Responsive design može napraviti drastične promene kada se primeni na mobilnom uređaju kako bi se prilagodio navikama korisnika i mogućnostima mobilnih telefona (naprimer, skriveni menii).

Grid

Odrediti širinu i uokviriti HTML blokove koje treba pratiti. Mreža se sastoji od kolona, dok se širina bloka meri istim ovim kolonama.

Home Page

Reprezentuje vaš biznis, i pomaže u kreiranju i poboljšanju vašeg brenda, kao i izgradnju poverenja kod vaših posetilaca kako bi ih kasnije pretvorili u kupce.

Category Page

Grupisanje prizvoda koji imaju nešto zajedničko.

Subcategory

Kategorija unutar kategorije. Obično child (videti prethodno objašnjenje) unutar parent (videti prethodno objašnjenje) kategorije. Opšta kategorija može imati mnogo podkategorija.

Product Page (aka Product Detail Page)

Stranica na kojoj posetioci donose odluku da postanu klijenti i ona bi trebalo da je: dizajnirana za vašeg kupca, da bude što jednostavnija i trebalo bi da isprobate sve pre nego je pustite. Product page bi trebalo da uključuju pozive na akciju, poverljive signale, da malo zadrži posetioce na stranici (ne previše ako to on ne želi), lepu forografiju i jedinstven i iskren sadržaj.

Call to Action (CTA)

Može biti u obliku dugmeta, teksta ili slike koja vodi osobu ka hitnim frazama ili rečima da bi ona izvršila određenu akciju. CTA su jasno istaknute i mogu vas odvesti do druge veb stranice, imejla ili na društvene mreže.

Checkout Page

Stranica koja pokazuje sve proizvode i količine unutar potrošačke korpe i ohrabruje kupce da kliknu za početak procesa provere i izvršenja kupovine/porudžbine.

Order Confirmation Page

Stranica na kojoj su dati detalji o porudžbini potrošača, i na kojoj se potvrđuju sledeći koraci u procesu kupovine, što obično navodi da će klijent dobiti imejl sa detaljima porudžbine i da će sa tog mejla moći da potvrdi porudžbinu.

One Step Checkout

Brza i jednostavna metoda za kupovinu. Ideja je da se klijent ili kupac vodi kroz kupovinu brzo i jednostavno i da izbegne učitavanje više stranica i da bude zatrpan suvišnim koracima pri kupovini. Zbog čega je to dobro: niža cena, brza prodaja, razumevanje potreba kupaca, često ponavljanje kupovina, i mobini kupci.

Multi-Step Checkout

Metoda kupovine kroz više koraka, sa indikatorima koji omogućavaju potrošačima da znaju na kom su koraku u toku Checkout procesa i koliko im je još koraka ostalo. Ovo ima za cilj da pojednostavi zatrpavanje informacijama i omogući potrošačima da se fokusiraju na jedan korak u određenom vremenskom periodu.

Accordion Checkout

Hibridno rešenje između one step i multi-step (videti prethodna objašnjenja), postupci provere su podeljeni i nalaze se ispod naslova na istoj stranici. Samo jedan odeljak je prikazan u određeno vreme, dok drugi ostaju skriveni. Kada se jedan korak kompletira, drugi korak se prikazuje, dajući sve informacije odjednom a da ne morate čekati da se nova stranica učita.

Single Click Checkout

Dozvoljava kupcima da izvrše kupovinu sa jednim klikom. Informacije o plaćanju, računima i adresi isporuke moraju prethodno biti unete.

Guest Checkout

Mogućnost kupca da izvrši proveru bez potrebe da kreira nalog ili lozinku.

IZLAGANJE I PROMOVISANJE ROBE

Merchandising

Proces izlaganja i promovisanja robe za prodaju, kako fizički u radnji tako i virtuelno onlajn.

Cross Selling

Prodavanje povezanog ili komplementarnog (koji ide sa njim) proizvoda kupcu da bi se postigla veća vrednost porudžbine.

Up Selling

Podsticanje kupca da kupi skuplje proizvode, nadogradnju ili dodatke u nadi da će se povećati njegova vrednost krajnje porudžbine.

Order History

Detaljni prikaz računa i onoga što je kupac poručio u prošlosti.

Promotions

Specijalne ponude ili popusti koje se primenjuju u određenom vremenskom periodu i/ili na određene proizvode kako bi podstakli kupce na kupovinu.

Pricing Rules

Određuje koje bi cene proizvoda trebalo da se promene, i kada, obično na promotivnoj osnovi. Postoje dve vrste: pravila cena iz kataloga i pravila cena potrošačke korpe.

Catalog Pricing Rules

Izmenjena cena koja je prikazana za određeni proizvod kada pretražujete katalog na sajtu je važeća samo dok je pravilo o pupustu aktivno. Na primer, „Svi proizvodi iz kategorije X su na popustu za Y%“

Shopping Cart Price Rules

Cene se menjaju na osnovu stavki u korisničkoj korpi. Ova pravila nisu aktivna dok se ne ispune svi uslovi. Na primer, „Ako kupujete iz kategorije X i kategorije Y, onda su proizvodi iz kategorije Z na popustu“.

Shopping Cart Abandonment

Termin se odnosi na kupca nakon što je on pretražio sajt dodao proizvode u svoju potrošačku korpu i pre napuštanja sajta nije kompletirao svoju kupovinu.

Customer Ratings and Reviews

Sumiranje ocene kupca da li mu se dopala ili mu se nije dopala kupovina kod određenog trgovca. To se može odnositi na samu kompaniju, kupovinu proizvoda i/ili njihovo sveukupno iskustvo. Ove ocene su obično navedene ispod proizvoda sa sistemom rangiranja, koji se nalaze na forumima ili društvenim mrežama. One mogu biti važne u uveravanju drugih potrošača da kupe ovaj proizvod, i obratno, takođe mogu odvrati potencijalne kupce od kupovine ovog proizvoda.

Još podataka možete pogledati ovde.

DOSTAVA I IZVRŠENJE PRODAJE

Fulfillment

Proces prijema, pakovanja i slanja pošiljki.

Free Shipping

Nudi potrošačima besplatnu isporuku. Međutim, u suštini usluga „Free Shipping“ nije besplatna. Neko za ovu isporuku mora da plati, tako da bi trgovci morali ili da prihvate troškove isporuke na sebe ili da povećaju cene proizvoda kako bi pokrili troškove dostave. Za neke kompanije, ovo možda neće biti najbolja opcija. U tom slučaju trgovci mogu koristiti oblik besplatne isporuke kako što je „bespaltna isporuka za kupovinu preko određene sume“ kako bi se bar osigurala veća porudžbina.

Real Time Shipping Quotes (ili Live Rates)

Trenutna procenjena vrednost isporuke na osnovu adrese isporuke.

Flat Rate Shipping

Raspon cena isporuke za određenu porudžbinu. Trgovci mogu da ponude standardni cenovnike za svaku vrstu paketa ili ti cenovnici mogu varirati u odnosu na težinu, količinu prudžbne ili oblast isporuke.

Real Time Shipping

Na kraju kupovine klijent dobija informaciju o ceni isporuke. Međutim, klijent ima mogućnost da sam odabere dostavljača od ponuđenih kako domaćih tako i stranih. Ovo može rezultirati jeftinijom, ali i sporijom isporukom.

Drop Shipping

Upravljanje protokom robe gde trgovac ne drži robu na zalihama. Porudžbine potrošača i detalji isporuke se prenose na proizvođača ili na veletrgovine, koji robu direktno isporučuju potrošaču. Trgovci na malo pokazuju klijentima svoje proizvode koristeći „reklamne proizvode“ u radnjama ili koriste katalog ilii vebsajt sa proizvodima.

Umestno zaključka

Ukoliko planirate da pokrenete internet prodavnicu u Srbiji, nadamo se da smo ovim stručnim rečnikom pomogli u razumevanju terminologije!

Kroz komenatre možete zatražiti od strane naših programera i prevodilaca prevod i tumačenje nekih eventuelno izostavljenih termina online poslovanja, te unapred se radujemo pitanjima i očekujemo permanentni rast ovog rečnika!

Ana Todorović Radetić

Objavila Ana Todorović-Radetić. Ana je vlasnica prevodilačke agencije Libra, Prevodioci.co.rs. Diplomirani je filolog za engleski jezik i književnost. Autorka je romana „Cvetovi agave“. Višegodišnje iskustvo na projektima prevođenja.
Na Twitter-u kao @Prevodioci.

1 komentar

Оставите одговор на jasna filipović-bojić Obustavi odgovor

Zaštita: *

  • Odlično, baš ovakav prevod baš nam je trebao, sve pohvale za autorku. Hteo bi samo njeno mišljenje za najtačniji prevoid Landing page i pay-per-click campaign

Kontakti

Za svaku dodatnu informaciju oko procene prevoda, roka i cene:

Prevodilačka agencija Libra

Telefon: 065 36 70 320

Mejl: prevodiocibg@gmail.com.

Preporuka za čitanje:

Sarađujmo uz našu email listu:

Prijava
Loading

Nastavimo druženje na Fejsbuku:

Da li smo opravdali vašu pažnju?

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.